Waarom meedoen

Lionsclub Vught “Les Lunettes” is één van de 435 Nederlandse Lionsclubs. De internationale Lionsorganisatie is in 1917 in Chicago opgericht en is thans ’s-werelds grootste Service-organisatie
met circa 46.000 clubs waar 1,4 miljoen Lions lid van zijn. Lionsclubs bepalen zelf de doelen die ze willen ondersteunen en de wijze waarop ze daar uitvoering aan geven. De ene keer met het verrichten van hands-on activiteiten en de andere keer met een financiële donatie. Onze club richt zich vooral op doelen in Vught en haar directe omgeving.

Wij zijn een gemengde club (mannen en vrouwen), met verschillende beroepen, leeftijden, achtergronden en netwerken. We ontmoeten elkaar regelmatig en werken in teams aan onze evenementen en maatschappelijke projecten. Onze bijeenkomsten zijn meestal informeel. Als er iets te vieren valt, doen we dat graag en van harte. Als Lions weten we elkaar in clubverband, maar ook privé en soms ook zakelijk te vinden voor advies of een luisterend oor. We steunen elkaar als dat nodig is. Betrokkenheid, inspiratie en motivatie zijn de pijlers waarop onze club is gebouwd.

Lions ervaren hun verbinding met ‘de club’ vaak als een extra dimensie naast hun carrière. Bijvoorbeeld omdat het goed voelt om een concrete, positieve bijdrage leveren aan een wereld waarin het geluk niet voor iedereen voor het oprapen ligt. Maar ook omdat er binnen de club vaak persoonlijke banden en jarenlange vriendschappen ontstaan. Het is mooi om te zien hoe iedereen, vaak naast een druk bestaan als bijvoorbeeld ondernemer, manager of bestuurder, daar toch tijd voor weet vrij te maken.

Hoe zijn we onder andere maatschappelijke actief:

• Fundraisingprojecten zoals Kerststerrenverkoop
  • Organisatie van de Vught Classic Car Rally in samenwerking met de Kiwanisclub uit Vught.
  • Het Valentijnszingen in Huize Boswijk
  • Tandemfietsen met visueel gehandicapten

Jouw betrokkenheid

Als lid rekenen we op je zichtbare inzet voor en je persoonlijke betrokkenheid bij de club. Dat is nodig voor het opbouwen van een onderlinge band en voor de voortgang van onze projecten. Maar natuurlijk begrijpen we ook dat niet ieders agenda altijd even plooibaar is. Daarom staat de voortgang van de projecten voorop. De verschillende teamleden zorgen daar met elkaar, voor.

Onze twee-wekelijkse bijeenkomsten

Wij komen twee keer per maand bijeen. Op de eerste donderdag van de maand houden wij onze bijeenkomst in Kasteel Maurick, waarbij het diner je de gelegenheid biedt om bij te praten, relaties te verdiepen, op de hoogte gehouden te worden van de voortgang van projecten en om door het bestuur geïnformeerd te worden over o.m. de regionale, landelijke of internationale agenda van de Lions Club.

De derde donderdag van de maand gebruiken we om te luisteren naar een interessante spreker of het bezoeken van een bedrijf in de buurt.

Hoe word je lid?

Je kunt worden aangemeld door een bestaand lid, maar je kunt je ook zelf – of zelfs samen met een andere geinteresseerde - als kandidaatlid aanmelden (secretariaat@lionsvught.nl). Een eerste, persoonlijke kennismaking geeft vaak over en weer een al goed beeld van de mogelijke ‘match’ tussen de club en het nieuwe lid. Bij een ‘klik’ nodigen we je graag uit om een aantal ontmoetingen bij te wonen, zodat je de sfeer kunt proeven en kennis maakt met de andere clubleden.

Daarna kun je definitief door het bestuur als nieuw clublid worden geïnstalleerd.