01/12/2020

Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen. Niet iedereen profiteert van een beter wordende economie. Veel gezinnen -  ook in Vught en Helvoirt - leven onder de armoedegrens. De Voedselbank steunt mensen die financieel krap zitten en die na de vaste lasten eigenlijk te weinig geld overhouden om van te leven. Voor een eenoudergezin met twee kinderen ligt die ondergrens bijvoorbeeld op 13 euro per dag. Daarvan moet alles gebeuren: boodschappen, vervoer, kleding, kosten voor school, verjaardagen, sport en verenigingen, reparaties en onderhoud in huis. Met al gauw 5 euro voor een pond is koffie dan een luxeproduct dat al snel van het boodschappenlijstje wordt geschrapt. Een pak koffie in een pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.

Al sinds 2012 organiseren Lionsclubs jaarlijks de landelijke inzamelingsactie van Douwe Egberts-waardepunten voor de Voedselbank. Vorig jaar is er in Nederland 65 miljoen punten verzameld, goed voor 140.000 pakken koffie. De cliënten van de Voedselbanken zijn hier enorm mee geholpen, want koffie is een duur product en voor veel mensen is de dag pas goed begonnen na een kop koffie.

Daarom zal  de Lionsclub  ‘Les Lunettes’ uit Vught  ook dit jaar weer Douwe Egberts-waardepunten inzamelen. Deze waardepunten worden omgeruild voor pakken koffie, die via de voedselpakketten bij de klanten van de Voedselbank terechtkomen. Douwe Egberts ondersteunt de actie nog eens extra door de opbrengst te verhogen. De Lionsclubs zijn elk jaar weer verbaasd hoeveel waardepunten er uit alle kasten, laden en doosjes tevoorschijn komen.

Kom in actie en ga ook thuis dit jaar nog eens extra op zoek naar de punten. En vergeet ook niet bij uw vrienden, familie en buren naar de waardepunten te vragen. U kunt de D.E.-punten (bij voorkeur geteld en per 1000 gebundeld) tot en met 31 december inleveren in de welbekende dozen bij: Marinus Mode, Marktveld 54, Vught; Jan Hamers, Marktveld 38, Vught; De Kaasstulp, Kerkstraat 16, Vught; Keurslager Jacobs, Moleneindplein 116, Vught; Primera, Moleneindplein 58, Vught; Albert Heijn, Marktveldpassage 6, Vught; Albert Heijn, Stationsstraat 31, Vught;  Coop St. Lambertusstraat 55, Cromvoirt; Coop, Achterstraat 20 Helvoirt.

U kunt de D.E.-punten ook opsturen naar: Voedselbank Den Bosch en omstreken, Jagersheuvelstraat 26, 5222 BJ ’s-Hertogenbosch.