01/11/2021

(Foto: Jan Willem de Venster)

Op 13 oktober 2021 heeft Nationaal Monument Kamp Vught de audiotour junior 'Achter prikkeldraad' gepresenteerd. De audiotour is bestemd voor bezoekers van 10 t/m 12 jaar. De audiotour junior is mede mogelijk dankzij de Vriendenkring Nationaal Monument Kamp Vught, Stichting Ankie Hak en Lionsclub Vught Les Lunettes.

Bij de presentatie was er een speciale ontvangst voor mensen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van de audiotour: van de kinderen die in de studio de stemmen hebben ingesproken tot familieleden en naasten van oud-gevangenen die foto’s en informatie hebben gedeeld. Lisa Wade (voice-over van de audiotour en bekend van 'Het Klokhuis' en '13 in de oorlog') ging in gesprek met verschillende mensen die betrokken waren bij de ontwikkeling van 'Achter prikkeldraad'. Zij sprak onder andere met onze clubpresident Niels Vader. Daarna volgde de overhandiging van het foto-album bij de audiotour door enkele kinderen aan Hans de Jong, voorzitter van NM Kamp Vught.

Foto: Jan van de venFoto: Jan van de Ven

(Foto's: Jan van de Ven)

Meer over de audiotour junior in onderstaand YouTube filmpje: